Εικονική Πραγματικότητα Ι

Κωδικός μαθήματος
04ΕΠΚΕ03- ΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε
Σειρά εμφάνισης
1
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Ψηφιακές Τέχνες
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
Image
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι εφαρμογές των τεχνολογιών Εικονικής Πραγματικότητας (ΕΠ). Περιγράφονται οι διάφορες τεχνολογικές προσεγγίσεις της ΕΠ, τα εικονικά περιβάλλοντα και οι εικονικοί κόσμοι και τα χαρακτηριστικά τους. Προτείνονται τρόποι αξιοποίησης και σχεδίασης ερευνών με τις τεχνολογίες της ΕΠ. Αναλύεται τόσο η τεχνολογία στην οποία στηρίζονται τέτοια συστήματα όσο και οι μέθοδοι διάδρασης του ανθρώπου-χρήστη σε συστήματα ΕΠ. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις εφαρμογές ΕΠ στο πεδίο των σύγχρονων ψηφιακών τεχνών και στον τομέα της ανάπτυξης εφαρμογών λογισμικού (με έμφαση σε βιντεοπαιχνίδια) σε σταθερά και φορητά υπολογιστικά περιβάλλοντα.

Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής - η φοιτήτρια θα μπορεί να:

  • γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας,
  • εξηγήσει τη χρήση των εικονικών περιβαλλόντων ως μέσων αναπαράστασης της πραγματικότητας,
  • αντιλαμβάνεται τα στάδια ανάπτυξης μιας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας,
  • χρησιμοποιεί βασικά εργαλεία δημιουργίας περιεχομένου εικονικής πραγματικότητας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)

  • Εισαγωγή στην Εικονική Πραγματικότητα (ΕΠ): ορισμοί και ιστορική αναδρομή
  • Βασικά χαρακτηριστικά της ΕΠ: εμβύθιση και ρεαλισμός
  • Ανθρώπινοι παράγοντες στην ΕΠ: αντίληψη, νόηση, δράση
  • Συστήματα εισόδου-εξόδου σε περιβάλλοντα ΕΠ
  • Αλληλεπίδραση σε περιβάλλοντα ΕΠ
  • Αρχιτεκτονικές και ταξινομία συστημάτων ΕΠ
  • Γραφικά, εισαγωγή στα τρισδιάστατα γραφικά (3Δ) υπολογιστών, 3Δ μοντέλα
  • Ανάπτυξη περιεχομένου, τεχνικές και εργαλεία
  • Σχεδιασμός εμπειρίας
  • Σχεδιασμός διάδρασης
  • Φωτισμός, μοντελοποίηση φυσικής, εικονικοί άνθρωποι
  • Τομείς εφαρμογής ΕΠ με έμφαση στις τέχνες, στον πολιτισμό και την εκπαίδευση
  • Ψηφιακές Εκθέσεις και ΕΠ

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)

  • Εργαλεία ανάπτυξης ΕΠ
  • Εργαλεία μοντελοποίησης
  • Δημιουργία Ψηφιακής Εικονικής Έκθεσης μέρος 1
  • Δημιουργία Ψηφιακής Εικονικής Έκθεσης μέρος 2
  • Εισαγωγή στα 3Δ μοντέλα, βασικά αντικείμενα
  • Δημιουργία Εικονικού Κόσμου μέρος 1
  • Δημιουργία Εικονικού Κόσμου μέρος 2
  • Χειρισμός και αλληλεπίδραση σε περιβάλλον ΕΠ
  • Εφαρμογές ΕΠ στα παιχνίδια
  • Δημιουργία Εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας μέρος 1
  • Δημιουργία Εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας μέρος 2
  • Αξιολόγηση σε περιβάλλον Μεικτής Πραγματικότητας
  • Ζητήματα και προκλήσεις χρήσης της ΕΠ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

  • 50% γραπτή εξέταση
  • 50% εργασίες
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Λογισμικό δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών και εικονικών κόσμων.
  • Χρήση ψηφιακών παρουσιάσεων και υπολογιστή κατά τη διάλεξη.
  • Χρήση εργαστηριακών ασκήσεων σε υπολογιστές. 
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας και διάθεση υλικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
  • Επικοινωνία με φοιτητές μέσω e-mail και μέσω ηλεκτρονικού χώρου συνομιλιών στο e-class.
eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/1434/ 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  • (Πλήρως Εμβυθισμένη) Εικονική Πραγματικότητα Μάθηση και Εκπαίδευση, Φωκίδης Ε. Ατσικπάση Π., 2022, Εκδόσεις Ζυγός
  • Ανάπτυξη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας, Λέπουρας, Γ., Αντωνίου, Α., Πλατής, Ν., Χαρίτος, Δ., 2015.  [ηλεκτρ. βιβλ.], Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2546 

Έξτρα Βιβλιογραφία

  • ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΒΟΣΙΝΑΚΗΣ, ΕΙΚΟΝΙΚΟΙ ΚΟΣΜΟΙ, Έκδοση: 1/2016, Εκδότης: Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος". Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320158
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΛΙΟΚΑΣ, ΔΗΜΤΡΙΟΣ ΤΖΟΒΑΡΑΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ, ΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, Έκδοση: 1/2016, Διαθέτης (Εκδότης): Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος". Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320298
  • Grigore C. Burdea, Philippe Coiffet, Virtual Reality Technology, 2η έκδοση, Wiley, 2003
  • Scientific Journals and Articles